lindilus.blogg.se

Cambridge = döden

Kategori: Gymnasietiden

Massive jobbig, men efterlängtad, träning i onsdags. Orkade inte så värtans mkt, men det va fina firrar iaf. Patrick och moi fnissade som stekta laxar på vägen hem. Bl.a. åt de extremfina rörelserna som muppen Patrick kommunicerar med. :lol:

- Det är inte för att jag är blond...jag har bara otur när jag tänker.

Idag kom vi till skolan och fick reda på att dagens första och enda lektion inte skulle finnas till eftersom läraren va hemma. Mmm va kul att åka till skolan i onödan. Vi åkte iaf en sväng till SACO-mässan och gluttade på massive antal utbildningar. Raffsa ihop lite skit om språk/spanska och sen gittade vi hem.

Efter lite bluttirunti här hemma va det dags för dagens enorma ångestbildande test. Muntligt test i Cambridge inne på Folkuniversitetet. Madde och jag träffades i Odenplan och försökte följa vår lilla karta, men gick tydligen åt helt fel håll. Tillslut fick vi hjälp av en man med parkinsons. Vi stod mitt i gatan och fick en skakig vägbeskrivning. För att inte komma för sent lubbade vi som stuckna mamuttar. Jag hade valt helt fel skor och brölade som en get. Madde tappade dock inte hoppet:
- Låtsas att vi jagar Danny Jones!
- Du måste tro Linda!

Tillslut kom vi fram och det va mer ångest än väntat. Madde lämnade mig och gick in med Arpad i dödsrummet. Efter ett tag kom dom ut med nerskitna brallor och det va Beas och min tur. OOOOhh myyyy gooood. Böand det hemskaste jag gjort, men nu e det iaf över. Proudiie! Efteråt träffade vi världens skönaste/tröttaste/mest förvirrade tjej:
- Hörni tjejer..Ove med skägget!
.....
- Vart ligger det? Snygg jacka förresten..asså jag e så trött. Fnissssssss. Kungstensgatan 21 vart ligger det... där nere..tack.
(sen struttade hon vidare med telefonen i högsta hugg)

Nu måste jag iaf plugga till naturkunskapen imorn. Aldrig ska man få ha riktigt kul. Kommer kanske gå åt helvete.. maybe att jag skippar det imorn, men då blir helvetesveckan nästa vecka ännu mer helvete. Fan!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: