lindilus.blogg.se

Dagen efter piller

Kategori: Livets lilla gång

Oj oj!

Nödigheten i de nedre regionerna kryper i kroppen där jag sitter i min ensamhet framför datorn. Som enda sällskap har jag det söta sugröret jag gav till Rickard och en sjukifikt mysig morgonrock jag igår fick av Rickards mor. När jag anlände hit till Holm-hemmet igår gick jag nämligen ner till stora huset och umgicks, trots min rädsla att bli uppäten av aggrohunden. Och visst blev jag uppäten, men bara genom att sötishundens tunga närmelsevis frätte sönder mina händer av allt slickande. Annars satt vi där och lyssnade på Stigs gamla livsberättelser och på lilla Dorotha (stavning?) som skrattade och pratade lite för sig själv. Vackra varelser!

Måste nämna att det va vackert på kyrkis oxå med alla ljus och blommor. Far valde ut en specifik plats till ljuset som han tyckte passade och jag tände på (inte i dubbel bemärkelse dock). Fin liten stund må jag säga.

Och då kan man ju undra vad som står på tapeten idag.. Jo serru, jag ska försöka dra upp min lilla snuttesäck ur sängen och sen börna det fortaste jag kan hem till mampap och käka stekt potatis och skinka. Det måste man ALLTD göra den 25:e. Annars är det risk att alla barr faller av granen en vecka för tidigt.

Nu ska jag lyssna i mina nya superlurar i väntan på rätt tillfälle att morgonattackera Rickard. Puss på er!
 
 
 
Kommentarer:


tkr om dig mass mass lilla syster... Själv har jag ju diverse matlådor i min kyl som SKA infinna sig i min mun snart... Jenca hälsade till er igår oxå...
 jag är trött.. livet gillar på..! Pussss... 
Skrivet av catrin den 25 december, 2008 kl. 15:33 #

Kommentarer


Kommentera inlägget här: