lindilus.blogg.se

Jul jul strålande jul..

Kategori: Livets lilla gång

..sänk dina vita vingar.



Julaftonen har artat sig precis som den bör. Christina och Annie har infunnit sig, julmaten och övrigt ätbart har pressats ner till det yttersta och klapparna, utdelade av moi, har hittat sin rätta ägare. Jag är så ytterst nöjd med alla mina klappar att jag nästan ber mer än en bön om jesusbarnet och alla hans farbröder och halmstrån. Bland annat har jag fått fina smycken med pärlor, tofflor som får fötterna att sväva på rosa moln och en väska som e så ypperligt syrlig att ögonen tåras av välbehag. Jag är nöjd som en flundra helt enkelt.

Och appropå flundra ser jag ut ungefär som en sån i fejan då Tin har testat sina nya svarta ögonskuggor på mig. Riktigt rysk och horig ser jag ut..fast så illa som så är det faktiskt inte. Sucky sucky 5 dollar..fucky fucky 10 dollar.

Snart ska jag, syster och far bege oss till skogskyrkogården och lämna ett ljus till älskade farmor som svärvar runt i vinterluften. God jul lilla Viola och allt annat finfolk i decembernatten!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: