lindilus.blogg.se

Julbestyr och diverse kristyr

Kategori: Livets lilla gång

Tjipuuh!

Dagens julshandel är finally över och alla klappar ligger under granen. Några ligger hemma hos Buppis oxå på hemlig ort. Det är så kul att köpa julisar när man har pengar... man köper det man vill köpa lixom. Till exempel kan man ju köpa en moonwooker och trycka in i käften oxå...inte för att jag säger att jag har gjort det, men det har jag.

Tin och jag har även, som de ytterst välkammade och uppfostrade ynglingar vi är, hjälpt mor med julbestyren medans Rickard tittade på med ytterst intresserad feja. Julbestyr verkar vara nåt nytt för honom. Hur som haver har jag rivit potatis och smetat runt med ansjovis..allt för att försöka frambringa en så fin Janssons frestelse som möjligt. Har man inte trollstav (som Mrs Weasly) får man görat' för hand.

Och eftersom jag är i stor avsaknad av magiska krafter får jag även städa rummet by hand. Så nu ska jag bege mig in i den oändliga röran och försöka frakta bort så mkt överflödigt som möjligt och eventuellt köra in lite allmänt kraffs under sängar och i lådor. Thank God för doftgranen!! Lär behövas ett par där inne, men till morgondagen ska jag nog få det att se respektabelt ut iaf.

Vi höres imorn om jag inte blir våldtagen och bortförd av jultomtens alla nissar. Har sett på Insider att gubbar med skägg kan vara farliga. Hehe!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: