lindilus.blogg.se

Tack för all din godhet..du spricker

Kategori: Livets lilla gång

Jag överlevde natten trots hotet från tomtens nissar och Tins snusande andetag i sängen brevid. När klockan ringde klockan 9 studsade vi upp och greppade varsit paket från julstrumpan. Jag fick hörlurar som får hela huvvet att kännas som en stor korv med varm risgrynsgröt pga det massive bra ljudet och bas som mosar sönder trummhinnan.

Och appropå gröt så var det Tin som fick mandeln i år igen trots att jag sörplade i mig som en riktigt duktig frukostsvullare. Men vad gjorde det när Rickard kom på besök med en liten julgrupp och var riktigt nöjd i näbben över julklapparna han fått av min julgalna familj. Jag hade gömt dem under hans säng och lagt en lapp i en annan julklapp att han skulle titta där under. Som ett litet barn med mandarinskal i håret och choklad i käften blir jag när jag får smussla ihop en mystifik överraskning till någon.

Annars är det väl en jul som alla andra. Ägghalvorna är gjorda och magen kurrar efter diverse korvar och kastruller. Då är det julgodis och nötter som får råda bot på det värsta knorret i magtrakten. Min pizzanacke-tomte är på plats och julsms:en är skickade. Nu ska jag bara ringa lite samtal till väl utvalda medmänniskor och fixa lite avokadohalvor med skagenröra. Sen får tomten komma bäst han behagar.

Vi hörs!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: