lindilus.blogg.se

En bal på slottet

Kategori: Gymnasietiden

Skinny säger:
darn, men då förväntar jag mig ett miiilslångt inlägg som aldrig tar slut, någonsin. (dock försvann hela inlägget jag skrivit så nu får jag börja om igen..livet alltså)

Gårdagen var dagen då alla småflickor dansade balett av lycka inför kvällens stora evenemang, studentbalen på Tyresö slott. Vi hade fått hela dagen ledigt för att piffa oss riktigt ordentligt. Såklart var jag och mina 2 ärkekompanjoner här och förberedde oss med andan i halsen. Ångesten ångade över vilken håruppsättning som passade bäst..or nooot! Vi tog det ganska lungt..studsade lite volts och körde ölspelet tills magarna skrek av skvalpande substanser. Men nån gång måste man ju vara tjej oxå så med en hjälpande hand från syrran och min blivande make förvandlades vi från lortiga bananer till prinsessor. Såklart kom Skinnys obefintliga och mina köttiga boobs upp på tapeten och Caszns naglar fick sig ett par rejäla duster med lacket. Efter att Rickard fått sig lite glitterspray i håret och foton tagits på alla Geeklords var det dags för avfärd i en trång sketen bil. We liike it!

Väl framme minglade vi runt som sig bör och kollade in alla vckra kreationer. Vi var snyggast såklart! Tvingade i oss välkomsdrinken, som jag svär var importerat kamelpiss från Indien. Sedan bar det av in i tältet med min bordsherre Emil vid min sida. Mycket flådig kavaljer må jag säga. Bland gäster runt bordet befann sig även, Skin, Kvik, Westius och Cas, för att nämna några. Jag och vin går inte riktigt ihop, men jag lyckas med det omöjliga genom att snajda till det hela med lite citroner. Även älginnanlåret gled ner felfritt. Måste säga att det var en hysteriskt hetsig dräggstämning för att vara en bal på slottet. Men vad vore en bal utan en kille med blodig feja pga en fet skallning?

Jag hade roligt iaf och dansade loss med allehanda underbaringar. Första valsen blev med Björn och jag fick även till det med Niklas. Utanför satt Charlie, Axel och Rickard och iakttog med ölen i fasta grepp. Måste säga att Axel är en ypperligt trevlig prick med håret fladdrandes och blicken glittrande av skratt. Han kommer bli känd en vacker dag! Hur som haver så satt dom där och gjorde oss sällskap då vi behövde gå ut och löka eller dylikt. Vi lyckades även smuggla in en Charlie och en Rickard på balen. Allltså var inte säkerheten den bästa.. man ba hallå! Det va fett myspysis att Buppis fick gå på balen iaf. :D Att Fluff blev balens kung var ju oxå ganska jätterätt.. särkilt då man fick låna kronan och staven att dansa loss med. Helt klart en super special awesome night på mer än bara ett sätt. <3

Idager har det varit studentfotografering på G. Fick stå på exakt samma plats som Tinis stod på sitt foto..lite kuligt tycker jag. Jag har dock lite småpanik över skorna som inte fungerar som jag vill. Men alla blev råsexiga på fotot iaf och imorn smäller det smällkarameller för då är vi stora barn som tagit studenten. :D

Andra aktiviteter under dagen har varit:
*Mörtfiske och solning på bryggan med Ricky
*Träning i Torvalla
*Nattlig badminton med systeri som e här för att fixa mig till imorn.
* Skrivning av massive inlägg i bloggen as you can see.

Nu ska det duschas loss!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: