lindilus.blogg.se

Midsommar

Kategori: Livets lilla gång

Midsommar var en stor hit på många sätt och vis. Dagen började dock i större ensamhet. Spelade lite guitar, pillade mig i naveln och anordnade helt marvulösa bordsdekorationer till matbordet. Just som jag piffade med blommor som bäst kom Cassandra för att fira högtidligt med min lille familj. Vi siktade på att rida lite Vingfåle, men eftersom vår cd-enhet tydligen rymt till Bahamas fick vi ge upp den idén. Mor hjälpte oss dock med underhållningen och skapade egna små hallon och lakrits-saker som Cas dessvärre spillde ut en del av i datarummet. Doftar bättre än bäst!

Därefter var det dags att fixa partyutstyrseln inför middagen. Cassandra körde stenhårt på en aftonblåsa á la Emostetic Summer Flow och jag beklädde mina kurviga karameller i en outfit kallad Dramaturg Highlander. Kan meddela att dessa gjorde sig otroligt väl emot potatisen uppe på mina snapas-gafflar. Snapasglasen piffade verkligen upp middagen totalitärt.

I väntan på Larre, Axl, Ricky, och Charlie-Barn dansade vi loss och hade ett fint moment med utsikt över Albybacken. När de andra mupparna anlände guppade vi ner till bastranden och fick se den vackra synen av Axl och Charlies halvnakna revben i vattenbrynet. Charlie bjöd på ett underbart moment då han med ölen i handen stod i vattnet och filosoferade mot solnedgången..VACKERT!! Sedan slog vi oss ner i gröngräset och spelade diverse ölspel och knåpade varandras bakdelar. Kan meddela att jag hade större mängder barr, gräs och fågelavföring i skinkområdet. Det var ett jävla besvär, men vi hade ruhuligt iaf.

Efter det följde en mindre tid på altanen där vissa åt potatis och andra nötter. Jag och Cassandra höll oss dock till hallon och annat snapas-innehåll. Sedan bestämde vi oss för att bege oss västerut och fick skjuts av min mor. Efter smärre Tyresö-äventyr hamnade vi hos Charlies mor. Cas och jag förehöll oss mest inne på toan där vi i lugn och ro kunde tänka över livet. Innan morgonen anlänt var Cas, Jag, Ricky och Charlie tillbaka hos mig och kollade in Kjesarens nya stil. En riktigt fin midsommar som avslutades med att mitt rum såg ut som craaaaaaaap.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: