lindilus.blogg.se

STUDENTEN!!

Kategori: Gymnasietiden

För jag har tagit studenten..fy fan vad jag e bra!!

Studentdagen 5/6-08 började tidigt med fixning av håret och piff och fix. Precis innan jag skulle gå lyckades jag dock duscha mig i håret så frillan delvis packade ihop, men det fick fungera ändå. Burnade iväg till skolan där fule klassen träffades bakom skolan på en liten parkbänk. Satt där och insöp både sol och allehanda vätskor.

Sen bar det av upp till skolbyggnaden där det bjöds på diverse underhållning av lärarna, som sjöng låtar till sina små klasser. David ägde såklart rumpa..gonna miss him big time.

Sedan var det lunch med läskigt röd rostbiff och potatissallad i matsalen, som faktiskt såg helt gångbar ut. Genast drogs pennor fram och skrivandet i mössorna kunde börja. Undrar hur många gånger man frågade efter en penna alltså. Pretty sick! Snart var mössan fullständigt nerkladda.. jag och Cas har dock icke skrivit i varandras än. Vad att skriva lixom.. måste göra det nån dag dock. =/

Efter ännu lite mer tjaffs i aula och klassrum var det äntligen dags för utspring och kära Sp05b sprang ut som 7:a. Det var så lökigt att jag trodde mössjäveln skulle smlta loss på babbet mitt. Ute på gården stod massive med folk som helvilda illrar och pillade med plakat och blommor. Jag fick en vattenballong över mig, men eftersom frillan redan var allt annat än på topp så grät jag bara i en halvtimme. XD

Mitt i crowden dök Ricky och Tin upp..små söta knoddar som gav mig blommor och gosedjur. Längre bort stod mor, moster Kristina med Kulan och faster Carina. Även far stod gömd bland buskarna och återfanns senae vid flaket. Mitt plakat var bara så ägande.. HELT SLUT indeed!

Sedan bar det av till flaket på fotbollsplanen. Systes söte vän Robbin hjälpade till med musiken. Underbart vackert att vi hade en lillebil á la Kviken. Ännu vackrare var att Rickard oxå fick hänka på flaket. Så får han oxå vara med att ta studenten lite grann iaf lixom. När musiken var igång och kapsylerna avlägsnats var det dags att starta motorn och burna runt i Tyresö och Haninge. Dansade loss, blev nerdränkt i vätskor, blåste såpbubblor som alla 3 Geeklords fått av Tin, waterpipade (thanks David tha king) och skrek allehanda knasigheter. Åkte tydligen runt i över 2 timmar. Dock kändes det som om vi precis börjat då det var dags att packa in sig i bakluckan på Robbins bil och köra hemmåt.

På "mottagninge" trodde vissa tydligen att jag var feting lullig i bollen, men ikke sa nicke. Klart jag fattar att vi inte åkte vid Globen..haha! Åt kycklingsallad, tårta och kladdkaka. Massive gott måste jag säga..min mor e duktig hon. Öppnade ket och fina kort från folket. Fick fina glas, pengar, örhängen och SNAPAS..haha så underbart vackert.

Sen började piffet inför slutskivan och ännu en gång fick jag höra att klänningen var för kort. Fuck it tänkte jag och spräckte strumpbyxorna jag hade på mig. Ett stort hål mellan benen blev det..luftit ch bra tycker jag. :lol: Våran fula skara samlades hemma hos Kvik-mor där det tisslades och tasslades om dagen. Cas och jag gjorde en underbart vacker Smirnoff-reklam. We sure do like it.

Väl framme på källan (dit jag sagt att jag aldrig skulle gå) blev jag faktiskt positivt överraskad. Helt gångbart ställe och fetsmockat på dansgolvet. Cas, SKin och jag stutsade ut på dansolvet direkt och förblindade alla med vår oerhörda skönhet. Fatta att vara på en fest där alla snuttarna är.. too good to be true lixom. Asabajsakul var det att träffa Marve som gick i vår klass förut. Han hade hipp som happ blivit fett social och kulig och dansade loss som en inbiten valross utan betar. Arpad var oxå på det mest älskvärda humör..måste säga att den grabben har ryckt upp sig rejält. Fett super special awesome! Robbin var oxå där och en MASSA av alla de gamla Tyresöfolken såklart. Underbart var det att dansa med de små teknik-snuttarna!

Rickard anlände lite senare med en keps på huvvet då han klippt sig i babbet på en liten fläck. Såg för bedrövligt ut, men det tog han igen med att vara superlullig istället. Han erkände senare att han tog sig på bronkerna inne på damrummet.

Geeklords var ng bland de sista att lämna stället..dansgolvet och Puccinis moves var för lockande lixom. Utanför köpte Ricky en korv.. vem gör det lixom?? Jag fick en klubba av korvgubben som kallad mig lilla damen. Sen påbörjade vi vandringen hemmåt. Men mina fötter var i riktigt dåligt tillstånd då jag bland annat skurit mig på glas. Rickard ruttnade oxå och ringde en taxi. Frös loss totalt medan vi väntade, men sedan var vi äntligen hemma kl 6 på morgonen. Låg dock och mongopratade till kl. 8 på morgonen = inte stabilt i ögonen.

SÅ GICK DET TILL NÄR LILLA LINDA TOG STUDENTEN OCH BLEV ARBETSLÖS. Fast jag säger hellre at jag är mitt emellan två sysselsättningar. ;) Kolla in min syrras blogg (Tins blogg) för bättre bilduppdatering av de senaste händelserna. Hon har även gjort en studentfilm från den stora dagen

Kommentarer


Kommentera inlägget här: