lindilus.blogg.se

Sum up

Kategori: Gymnasietiden

Woooooow..vafan händer med skrivandet. Får snart straffa mig själv med ett strykjärn om det inte blir bättring på det hela! Att missa 2 dagar är ju inte helt acceptabelt.

Lördagens förmiddag spenderades på Zinkens arena för att hejhoja på Djurgårdens amerikanska fotbollslag. Solen stekte som en nyinköpt grill och där stod vi i våra omänskligt tajta dräkter som inte lämnar nåt åt fantasin. En av mina allra lökigaste upplevelser, men en ganska trevlig dag även om jag inte fattade ett jota av sporten som utövades på det alldeles förträffligt gulliga konstgräset.

På kvällskvisten var det ju då dags för grillning i Rålis med alla de små söta trollsländorna och deras vingar, som man får klappa. Dock råkade bromsoljan spöka då vi kom till Nivå och det blidde att vi satt där och mongade en längre stund innan vi lekte en annan stund på den ökända skolgården. Film finns att åtnjuta, dock i målsmans sällskap. När mörkret föll över Stockholms stad begav vi oss till parken och bubblade om allehanda småämnen. Skinny (och Cas *host*) snubblade i avföring och var inte lite insmorda på benen. Läckert tjejer! :lol:

Igår var det söndag ja just.. solade loss hemma hos Rickard. Jag stod iofs för solningen och Rickard förstörde sin mors rabatter med en fotboll. Sen blev det lite vattenkrig och promenix till bryggan. Mkt trevlig pöjk må jag säga! <3

Senare på kvällen var det dags för middag med laget på Pizzahyddan i Haninge. Efter ett år av väntan kom maten..till vissa.. andra fick vänta betydligt längre och fick sitta och smygtugga då alla redan ätit upp. Missnöjda miner från vissas håll medförde att allt inte behövde betalas. En donken-flurre och en prommis till bussen senare satt jag ensam uppe vid lagergrens väg, i väntan på Ricky, och sjöng som en stork utan halsmandlar. Kom nån snubbegubbe förbi, som dock dissade min sång totalt. Jag ville ju ha applåder =/

Idager har det varit en super special awesome dag i skolan. Det började med dansträning och jag och Cas fann ett par redigt snuttiga grabbar från teknik. Valsade loss med benen samtidigt som överkroppen körde en vild bugg. Helt klart VM-guld nästa.

Därefter var det vacker sångträning och sedan "lite" vett&etikett. Jävla trams säger jag.. de där reglerna gör ju att balen, som ska va fett kul och blabla, bara blir allmänt tillkrånglad och plastigt tillgjord. TRAMS!!

Sist men inte minst va det finally skåpstädning och det kändes fint i brallan att få slänga allt piss. Hmm.. 3 dagar kvar..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: