lindilus.blogg.se

Ro och frid i juletid

Kategori: Livets lilla gång

Glad först advent på alla mulliga lussekatter ute i tomtelandet. Låt oss fira tillsammans här på min blogg genom att åskåda denna enormt förtjusande stake jag hittat på nätet.


Då jag igår kom hem, trött efter hårt slit på Mariatorget, finner jag Charlie och Rickard fett taggade i den sena vinternatten. Fnissandes som små skolflickor utan underbyxor satt de och mös med allehanda drycker. Och när det inte längre räckte med att de själva smuttade loss blev även jag påtvingad en del mindre mumsiga grejor. Kan säga att det blev ett par vändor med saltet för min del.

Alltså va det tungt att denna morgon stiga upp efter cirkus 5 timmars sömn. Blek som en platinablond kråka med halsfluss bemötte jag min gamle vän Stina och hennes bedårande jycke Raya. Tillsammans strosade vi på julmarknad och inhandlade en och en annan bränd mandel. Och mitt bland alla mandlar va det en som glänste brunare än alla de andra: Mr. Westius!!!! Han var förstås lika vacker som alltid och bad mig hälsa så hjärtligt till alla jag känner som skulle kunna känna honom. Nåt sånt sa han... :D

Kommentarer


Kommentera inlägget här: