lindilus.blogg.se

Un dos tres....dobido dobidooo!

Kategori: Livets lilla gång

Jag steg av bussen vid Söderbymalmsskolan och skådade på längre vägar Madde och Jennie, som hade skakat överflödigt fett på Srb-träning. Som den trogne babian jag är höll jag Madde sällis i väntan på bussen samtidigt som mina tarmar var i uppror. Kände en enorm nödighet som snabbt glömdes då jag kom till den mörka och övergivna löparbanan vid Torvalla. Tog ett par första stapplande steg in i mörkret och fick snabbt sällis av mer än dussinet svettdroppar i min ovanligt lökiga ansiktsyta. Snart fick jag även sällskap av 2 äldre män, som frågade om jag ville tävla. Nej tack utropade jag med andan i halsmandlarna och begav mig upp mot Torvalla för att genomlida en svettig timme med P-nilla och Malin, då Tess va på andra kordinater denna kväll.

Nu sitter jag i mitt kära gamla datarum, som är lika kallt och jävligt som vanligt. Saknar att sitta här i min ensamhet dock. Det är här man skriver bloggi som bäst. Men om det ska bli nån mer bloggi i detta liv är det bäst jag pallrar mig i säng på lätta tånaglar nu för imorn är det 05.00 som gäller igen. Och blundar man inte tillräckligt noga om nattens små timmar så kan det gå illa med både inre och yttre kroppshållning. Ta hand om er alla sockerärtor och pösmunkar!
 
 
 
Kommentarer:

 Labe din lilla kringelutt! Vad glad jag blev av o kika in lite har! Nej nu e d lunch, o jag maste till banken o tjaffsa! Jippiiiiiie! 
Skrivet av Ali den 10 september, 2008 kl. 12:44 #
 

 Du e en hög med frostiga flingor Alina! :D 
Skrivet av Linda den 10 september, 2008 kl. 17:59 #

Kommentarer


Kommentera inlägget här: