lindilus.blogg.se

Jag är en kvällspyssling!

Kategori: Livets lilla gång

7 dagar på Pressbyrån har förflutit och jag har kommit underfund med att min medarbetare Aurora är en hemskt trevlig prick. Jag gillar människor som bränner handen på lasagne och åtgärdar det genom att ta på sig en plasthandske och köra ner en fryst vaniljbulle i handsken och sen ställa sig i kassan och arbeta vidare.

-

Idag (min enda lediga) har jag, Ricky och Charliebarn vart i Länna för att Ricky är en tekniknörd och helt kåt på stora dataskärmar. Jag och Charlie höll på att dö av tristess och efter gårdagens piggelin--drinkar knorrade det rejält i magtrakterna. En sallad senare sitter jag nu vid min lilla mobbade miniskärm och sega dator och kollar på när Ricky installerar sina 2 (!) jättemonster till skärmar. Den grabben har en skruv lös....men jag gillar honom på nåt litet sätt ändå. :P

-

Och om några timmar får jag äntligen åka till jobbet igen...längtans små fröätare.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: