lindilus.blogg.se

Påsktranan is on his way

Kategori: Livets lilla gång

Såhär med skägget i brevlådan kan jag ju säga att äta hårväxthormoner kanske inte va min bästa idé hittills.

_



Idag har mamma Annika, storasyster Catrin och lillasyster Linda varit på shoppingrunda. Och nu får ni för guds skull inte tro att det var kläder från trendiga butiqer som inhandlades. NEJ NEJ....vi besökte ÖB, Lidl och Maxi för att införskaffa (En av Froids favvisar) föda och diverse kraffs inför den stundande påskhelgen. Jag köpte massa användbara saker att glädja medmänniskorna med. Jag ska göra ett hammarby-ris med gult, grönt och vitt pynt. Självklart har jag de obligatoriska cp-kycklingarna som grädde på moset. Mkt nöje med att fixa påskägg vill jag lova!!! Kan det vara för att det är tranan, och inte påskharen, som kommer med påskäggen till vår familj?? XD

_


Jag och mor har även pyntat vårt egna ris här hemma. Dock med mindre framgång då riset blev jävligt lame och att vi hittade en fuktskada i golvet då vi flyttade på krukan som var i vägen för vårt desiger-ris. Ack och ve va jag skrubbade för att få bort fläcken, men nej minsann!! Den sitter där den sitter...eller ligger den?



Mkt påsk blir det såhär kring nyår, men ikväll blir det andra bullar när vi får äran att bära dräkterna på träning. Undrar om jag kmr va sötast av alla i den överdimensionerade rosetten som liknar ett par grövra känselspröt i blå nyans. Hoppas!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: