lindilus.blogg.se

Lindas Deluxe

Kategori: Livets lilla gång

Nu har jag värsta grejen att berätta här. Fram med papper och penna nu för faan för detta ska dokumenteras. Idag på jobbet kände jag för lite varm choklad, då jag tycker kaffe smakar som jäst kattpink, och ville spejsa till det lite extra. Det e ju iaf bara torsdag en dag i veckan. Och då kom jag på det... receptet för min nya "Pressbyrån Lindas Deluxe" - choklad. Lite fiiinare och lite godare.

Do like this:

- Ta lite (jättemycket) extra oboypulver i en stor mugg.

- Häll på kall mjölk så att inte tungan bränns ihop till ett litet russin.

- Tryck i massiva mängder skummad mjölk från lattemaskinen

- Avsluta med att hälla i den varma chokladen från den andra maskinen.

Alla ni som har tillgång till detta eller bor i en Pressbyrånbutik, som jag, måste prova. Det smakar.....JÄTTEGOTT!! Öronen fladdrar som svenska flaggan på Victorias namnsdag, födelsedag och förlovningsdag. Den du!!

*

För övrigt tycker mamma att jag börjar bli sådär läskigt jävla blek nu, som förra vintern när alla tyckte att jag va ovanligt ful och sjukligt risig. Så därför tvingade hon mig ut i det bländande höstvädret med förslaget att jag skulle hjälpa pappa med vinterdäcken. Aaa fast nej!!, tänkte jag och samlade ihop nerdunsade kastanjer i en stor hög istället. Sen tog jag en alldeles särskilt söt kastanj och planterade den i en kruka som nu står och ser fin ut i vardagsrummet. Hoppas det blir en fin liten planta som jag kan vattna och ha som bästa vän. Min avokado-växt som blev så lång och fin slängde ju mamma ut "av misstag". Är inte säker på att min hjärtesorg har gått över riktigt än.

Over and out!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: