lindilus.blogg.se

"Insert penis here!"

Kategori: Livets lilla gång

Det här tycker jag faktiskt va en fin liten dag på något sätt även fast jag spenderat det mesta av den väntandes på bussar och tåg och med att stå bakom kassan och flina.

Dagen började med att jag av misstag gick upp 1 timme för tidigt och vandrade, pigg som en spigg, ner till burren och kände solen fisa mig i fejan. Och tur va väl det att minuterna inte va så många för 2 bussar va inställda och T-banan va som en övermogen banan i en fruktsallad (den funkade inte alls bra med andra ord).

I Gullmars hände den första av dagens underbaringen som fick mig att fnissa högt för mig själv. På en fönsterruta, som va helt frostig, hade någon rolig prick skrivit: "Insert penis here." Barnsligt kanske, men åååh vilken bra start på dagen.

Sen framspolar vi till när jag hade stängt butiken och satt på toan i godan ro och tog det lungt som sig bör efter en hård dag på jobbet. Då kilar det förbi en liten liten silverfisk på golvet framför mig, precis under handfatet och vidare in under en disktrasa. I like a lot!!! Och när jag sen vandrar ner mot rulltrappan kommer stammisen med de stora utstickande vårtorna på halsen och babblar med mig om diverse liv. Folk stirrar hysteriskt på oss som om jag va helt dum i huvvet som pratar med en sån liten äcklig filur. Nog ser han ut som ett litet lodarpucko, men han har små spännande saker och säga ibland.

Silverfisk

Den sista underbaringen inträffade när jag stod och smådansade för mig själv i brist på bussar att kliva på. Hipp som happ landade det en värsta värsta awesome snöflinga på min vante. Det va en såndär riktig Disney-flinga som man lixom bara vill spara i en ask och ta fram när man e lite deppig. Fast efter det vände turen lite då jag råkade sätta mig på en plats i bussen som uppenbarligen blivit utsatt för en alltför hårt festande ungdom under natten som gått. Min näsa kröp ihop till en liten boll och snart upptäckte jag den stora (STORA!!!) intorkade pölen under de båda sätena där jag satt. Hoppas inte grabben brevid trodde det va jag som stank värre än "Röd-Prince-Hårdpack-Gubben".
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: