lindilus.blogg.se

Säljare i kockmössa???

Kategori: Livets lilla gång

Fina Lina tog över mitt pass efter några timmar så att jag slapp stå och spotta baciller på korvjävlarna. Men innan jag gick hem fick jag syn på huvudkontorets nästa lilla roliga satsning....och nu har dom fan gått för långt. Under 2 veckors tid tvingas vi säljare bära ett vitt förkläde med texten "Bageribyrån" och (jag får damp) en såndär jävla kockmössa i vitt papper. Alltså?? Jag VÄGRAR att sätta på mig nåt dylikt...räcker det inte med den fula jävla kepsen och de hemska äckliga kläderna vi tvingas skava på oss??? Nej nu ska vi ha kockhatt och förkläde. VÄÄÄÄÄÄÄÄÄGRAR!!! Nej jag blir alldeles för upprörd... återkommer.
 
 
Kommentarer:

Det är in din plikt som anställd hos en köpman att följa företagets ordningsregler. Tänk på HÖLMA MU STIL och vad det står för.
Reitan
Skrivet av Reitan Servicehandel AB den 28 februari, 2011 kl. 09:52 #
 

Haha!! Då tycker jag i sånna fall att det är Reitans plikt att se till att köpmännen i Reitans butiker fixar till sina arbetsförhållanden lite så att man som säljare slipper jobba i 7-9 timmar helt ensam utan någon som helst rast. 
Fast så kanske ni inte har det där borta i Lund och Höllviken.. 
Hur som helst så åker inte kockmössan på! =)
Skrivet av Linda den 01 mars, 2011 kl. 18:50 #
 

här vare arga tongångar, annat är det i pb-byråns butiker... där blir allt man äter prutt o bajs tillslut..!! L:M:H:K:O:L:T använder vi där = Le Med Hela Kroppen Och Lite Till! Tack! 
Skrivet av PB-byrån den 02 mars, 2011 kl. 13:29 #

Kommentarer


Kommentera inlägget här: