lindilus.blogg.se

Ullared, Ullared, Ullared

Kategori: Resa

Efter ett par turbulenta dagar är jag nu hemma med en stor fet shoping bag ifrån Gekås i Ullared, 715 myggbett och 312 kilos övervikt bland valkarna. Livet har frodat och flödat för oss nätta damer i minibilen. Ett brinnande lastbil bjöd på fest på E20. Det är ju inte alla som har hjulat eller tagit av sig brallorna mitt på E20...men det har vi serru! Efter cirkus 10 timmar (!!!) var vi framme vid Ullared och sprang som hönor och plockade på oss diverse nödvändiga och mindre nödvändiga grejor. Jag och Jennifer såg den där familjen från programet som har semester där varje år.



Efter en tung dag var det dags att hitta någonstans att sussa. Men de mindre planerade damerna var för sent ute så det enda vi kunde få tag i var en sketen gammal husvagn på någons tomt mitt ute på landet. För 20 spänn extra fick vi sängkläder direkt från torklinan och sen var det bara att bädda ner sig och hoppas på att inte bli alldeles för styckmördad. Vi klarade oss med endast mentala skador..vvvfff..så det bar av till Gekås en andra gång och sen bar det av till spårvagnarna och Liseberg. Alla som åker attraktionerna på det där stället har ju en skruv lös..eller fem. Jag sket ner mig bara jag kollade på skiten. Dock gillade jag sockervadden, Kållerado och basketspelet där man kunde vinna Ullisar.



Efter en vild dag på Liseberg var det dags att återvända hem till lyxhotellet i Kvillinge (?). Jag och Jennifer fick det lite billigare, men ack så gemytliga, rummet där man var tvungen att bädda våningssängen själv. Dock hade vi säkerhetsskåp och en 10987 tums tjock-TV som ingick i priset så det vägde upp. Nästan så att det blev stopp i toan där någonstans mellan allt jävla slammer i dörrarna och den ytterst gulliga frukosten där man fick dela tallrikar. Thai Fasai!!!!



Idag har dagen bestått av hemresa med konstant work out för käkmuskulaturen. Ett litet stopp vid Gränna resulterade i frätskador i tungan och ett senare stopp vid Max resulterade i årets sommarhatt. Så jävla gulliga brudar har farit genom landet vill jag lova. Bajskorven på rutan och kossan med ett väldigt speciellt namn har oxå hängt med i bra takt.



Nu ska jag och min make, arbetslösa som vi är, sitta och dega bort kvällen som sig bör när det är sommar och snorkling på G.
 
 
Kommentarer:

Så glad jag blir att ni tänkte på mig !!!
Skrivet av Veronica den 17 juli, 2011 kl. 01:39 #

Kommentarer


Kommentera inlägget här: