lindilus.blogg.se

Liket under ballen

Kategori: Livets lilla gång

Idag har jag haft ett mysterium på bakgården. Låg och solade på ballen i godan ro när jag plötsligt upptäcker ett täcke precis nedanför på gräsmattan. Men det va inget vanligt täcke...man såg helt klart och tydligt att det var en kropp inrullade i det. Först försökte jag kasta lite småsten och vissla lite småhögt för att personen i täcket skulle vakna upp. Det kunde ju bara vara en grässovare eller ett däckat fyllo. När jag inte fått någon reaktion och det hade gått ett par timmar var jag bara tvungen att gå ner och pilla lite på täcket...men jag vågade inte peta hela vägen igenom. Det verkade liiiite för mjukt och såsigt för att vara ett lik, men man vet aldrig. Nu verkar någon ha forslat bort kroppen iaf så jag får väl gå ner och leta blodspår senare.

Här har ni den lilla stackarn!
 



Nu ska jag småglutta på Miss Secret Agent (ÄÄÄÄÄÄLSKAR DEN) och bara känna lycka efter den fina fina träningen med det fina fina laget. Pussilurv!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: