lindilus.blogg.se

Happy day!

Kategori: Livets lilla gång

Min blogg har strulat loss i typ 355 dagar, men nu verkar den åter vilja ta emot mitt svammel och skrammel igen. Igår va det iaf min favoritdag på heeeela långa året. Tyvärr började den lite tragiskt med att jag hittade min äldsta fisk Bert död i akvariet och att jag satte mig på den portabla hamsterburen som stod vid granen så att jag rev upp ett härligt sår precis i sittvecket på röven (blir snygg till bikinin). Men sen kunde det ju bara gå uppför tänkte jag och lät inte detta förstöra mitt humör.



Jag och Pricky mufflade med vår hamsterbebis (som fortfarande inte har något namn) och öppnade lite klappar i sängen innan vi packade ner alla paket + hamster och begav oss hem till mina päron för lite mandeln i gröten. Rickard kammade hem den lilla nötjäfveln och eftersom jag fick den förra året så baa måste ju det betyda att vi ska gifta oss nu. Iaf om ni frågar Rickard...eller???



Sen packade vi ihop oss igen och åkte hem till Rickards päron för glöggfika och allmänt julemys och lussebullsnys innan jag va back hos min milj igen och den riktiga julen med 700kg mat och godis i magen kunde börja. Hittade en ny delikatess på julebordet: brysselkålsgratäng. Det låter ju som att det smakar torkad kåldolmsspya, men det va så jävla gott att jag nästan tappade tarmarna på golvet!!!



Utöver det bjöd julen även på massor av fina klappar från alla håll och kanter och även lite hamsterkiss i knät. Oh happy day!!!!!! =)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: