lindilus.blogg.se

Jag <3 mina firrar

Kategori: Djur

Knut har namnsdag..det är ett bra namn. Kanske ska döpa en fisk till det om det passar sig. Jag kan fanimej sitta hur länge som helst och blänga in i akvariet...som en skalad mandarin på lugnande medel. Man tror ju att fiskar ska vara tråkiga och dumma i huvudet, men dom har alla sina små personligheter och livsbubblor. Ravioli är t.ex en riktig pimp som raggar loss på brudarna och Fröken blå käkar som en häst och gillar att mysa bakom pumpen. De andra heter Tiger, Tingeling, Musse, Bert och Beritt... aaaahhaa, vill köpa fler firrar nu på stört och döpa dem allihop. Kanske bäst att jag går och lägger mig innan jag urartar helt här och Rickard hittar mig drunknad i akvariet imorn med badmössa och simfötter på. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: