lindilus.blogg.se

Nattbussen...

Kategori: Livets lilla gång

Varför jag hatar att åka nattbuss 892 till jobbet:

* Jag måste gå upp 04.45 (!!!!) för att hinna med den.

* Den ska föra mig till jobbet.

* Den är oftast sen = jag kommer missa anslutande t-bana och buss i Gullmars = jag kommer fett sent till jobbet = jag hinner inte klart med bullar och hela fittfaderullan innan jag måste slå upp dörrarna och mina älskade kunder strömmar in.

* Att behöva se samma ångestmänniskor vid hållplatsen och på bussen varje fredag.

* Den är nästan alltid fullsmockad. När jag kliver på finns det typ 4 lediga säten = man måste sitta och trängas bredvid nåt jävla spån.

* Flera ggr har någon eller några fisit loss under hela färden till Gullmars. Palla sitta och utföra sina morgonbehov rätt i brallan lixom..sånt gör vi hemma på toan innan vi kliver på tack!!!

* Det är oftast cold as fuck!

* Folk ställer sig upp långt innan vi ens kört förbi Globen, tränger sig framåt och får stå och vänta i typ 5 minuter på att bussjävel ska nå slutstation. Jag lovar..alla kommer att komma av!! Och t-bana går TIDIGAST om typ 3 minuter så det är no need for panic!!!

* ENOUGH SAID! JAG HATAR ATT ÅKA NATTBUSSEN TILL JOBBET!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: