lindilus.blogg.se

Back from Afrikat

Kategori: Resa

Igår natt kom vi trötta och schletna hem efter den långa flygresan hem från Afrikat. Tråkigt att behöva lämna solen och stranden, men skoja papegoja om det va skönt att sova i vår egen säng. Kombon av våran madrass och mitt fibertäcke är ju bara för fantastifikt.



Hur som haver har vi haft 2 mkt fina veckor på Kap Verde. Den mesta av tiden spenderade vi nere på den vita stranden med det helt jävla perfekta vattnet. Tillome Rickard badade som en säl på grönbete och då är det fint vatten vill jag lova. 3 ggr om dagen svullade vi buffé, efterätt till varje mål på dagen såklart. Gick upp 3 kg så nu är det selleri och sågspån som gäller.



Annat spännande som hände va att vi flög till vulkanön Fogo med en mördande litet plan som jag va helt säker på att det skulle störta. Men vi överlevde och åkte upp till en vulkan på 1600 meters höjd där det bodde folk i en by mitt i kratern och vulkanjäveln är fortfarande aktiv....lite smtt idiotiskt om ni frågar mig.



Vi flöt som korkar i 26% saltvatten i en gammal saltutvinningsgruva som oxå låg mitt i en gammal vulkankrater. Tydligen skulle man se flera år yngre ut efter att ha plaskat i det där, men jag blev mest bara full med salt. En annan av våra utflykter va in till staden Santa Maria, där försäljarna va på oss som hysteriska barn runt ett påskägg. Vi va seriöst där i ungefär en kvart innan vi flydde till stranden och gick den vägen hem till hotellet igen. Jäffla galningar!



Galet va det oxå att åka jeep på afrikanska "vägar". Skumpade och klumpade loss ute i öknen i 735 knyck. Ute i öknen såg vi ox en synvilla av en sjö som man bara såg om man satte sig ner på huk. Det va faktiskt riktigt coolt Stod man upp va det bara sand överallt och när man satte sig ner fanns en liten sjö längre fram.



Aaa men så va det iaf... jag langar väl upp lite bilder med förklaringar sen om jag orkar med ett sånt projekt. Annars finns det ju lite eye candy på min fejsbuck (älskar stavningen). Nu ska jag blada hem till min mampapi och mysepysa loss en stund. Kanske visa en snäcka eller fem som jag hittat. Harebraåhej!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: