lindilus.blogg.se

Throwback 2013

Kategori: Djur

Tänkte försöka sätta ihop en liten tillbakablick över 2013, typ de viktigaste, roligaste eller på något annat vis minnesvärda ögonblick. Here we go:
 
 
 Benny slutade på Prellebyrån i januari, vilket är ungefär som om tomten skulle sluta dela ut klappar, och i maj blev Aurora min "nya" chef i lilla superbutiken. Därimellan fick vi en svängom med Lollo och hennes make Everton, som gav mig min allra första rast någonsin.
 

 
I februari började jag pela Candy Crush. Tack vare detta spel har jag missat att kliva av bussen ett antal gånger och fått springa över hela Skanstullsbron för att hinna öppna butiken. Idag är jag fortfarande beroende, om än inte lika hysteriskt, och ligger på bana 421. 



 
Charlie flyttade in i sin kiosk.
 

 
Vi röstade fram ny lagkapten och jag blev vald =,D och var alltså inte bara kapten i Eagles utan också landslagskapten 2013. 
 
 
 
22 mars hade jag och Rickard varit tillsammans i 5 år (!!) Mimers mutta sicken lång tid!
 

 
Vi vann SM-guld och MVP 11 maj...en av de bästa dagarna någonsin i mitt liv. Det finns inte mycket jag är så stolt över som lagets prestation den dagen. Jag  gråter fortfarande varje gång jag ser det!
 
 
 

 
Jag och Rickard renoverade ballekongen och det blev så jävla bra!!!
 

 
Jag gick på min första Bajenmatch på gamla Söderstadion och gick på den allra första matchen på nya arenan. Inte riktigt som att sitta i soffan och småtjuta som jag brukar göra, haha!
 

 
14 juli kom världens sötaste systerdotter. Viola Junior, Lill-Ola, Jolan...vad man än väljer att kalla henne så är hon den tussigaste lilla tussen och har tillome fått spy på min arm och äta puré på nära håll utan att jag kriverat. ;)
 

 
Husmor Hångel flyttade hemifrån, vilket har lett till både ett och annat glas för mycket och en del stygn på oämpliga platser. Jempa ville inte vara sämre hon och bestämde sig för att göra en beställning hos storken och bli Mamma Mök med hela svenska folket. Nu väntar vi spänt på att Sten-Sture ska komma!
 

 
Rickard och hans vänner började spela bowling som galningar. Helst 4 dagar i veckan!
 
 
 
Min förra blogg hos passagen låg nere i en månad så jag flyttade alla mina år av bloggande hit istället. Så effing awesome!
 


I oktober började jag övningsköra...bättre sent än aldrig skulle man väl kunna säga. Jag är ingen naturbegåvning så håll alla tummar och tår!
 

 
Jag reste till 5 olika länder. Kap Verde och Mexiko med Rickard, USA och Skottland med laget och till Spanien med ostisarna. Inget dåligt åkande här inte...
 

 
 Jag slutade på cheerleading, vilket gav mig världens jävla ångest pga saknaden och jag gick upp 7 små nätta kg på köpet. Nu sitter jag på träningarna ibland och tittar på och spelar banjo på mina valkar.


Nu är det bara att vänta och se vad 2014 bjussar på. 
 
 
 
 

Kommentarer

  • esterii säger:

    Kikar in som ny, lämnar ett spår, hoppas du vill göra detsamma.. Gott Nytt År!

    Svar: Studsar in på direkten! ;)
    Linda

    2014-01-02 | 21:35:06
    Bloggadress: http://www.esterii.blogg.se

Kommentera inlägget här: