lindilus.blogg.se

Obildad

Kategori: Livets lilla gång

Idag har jag haft en ledig dag. Den glädjer mig inte direkt för jag vet att jag har den bara för att jag jobbar varannan helg, vilket är det uschligaste man kan tänka sig när man börjat jobba på kontor för att man känt sig redo för ett "nine to five-liv". Men men, det är bara att bita i den sura snorren och traggla vidare.
 
Större delen av dagen har jag sökt utbildningar som jag kan tänkas finna något intresse i. Som vanligt känner jag mest våldsamt motstånd och ångest när jag tänker på utbildningar och framtid, men en gnutta mindre motstånd idag än annars. Vi får se vad det blir av det där...antagligen ingenting med min drivkraft som just nu är ungefär lika stor som en snacksmorot. Bara att laga dagens middag känns som ett heltidsprojekt á la putsa kinesiska muren med tandborste.
 
Jaja, det är en dag imorgon å'...
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: