lindilus.blogg.se

Tutti Frutti!

Kategori: Gymnasietiden

Skola igen..aaaastråkigt! Såg inte ens FakeJones som dessutom gjort nåt med håret. Nu har jag iaf skrivit en återberättelse på den bästaste resan till Italien. Det är ett halvår kvar innan de kommer..tråk! Jämfört med verkligheten kommer "sagan" vara fett lame, men jag måste skriva så att jag aldrig glömmer.

11 april
Cassandra och jag försökte sova..omöjligt eftersom jag hade fått megamuppiga skrattutbrottet. Vi låg i min minimala säng och typ dog av trängsel. Vi filosoferade bla. om glasruta. Efter 0 timmars sömn kollade vi en stund på en revolverfilm som var ganska hej kom & hjälp mig. Sen åkte vi iväg med far till centralen och eftersom min familj alltid är onödigt tidiga fick vi sitta där och vänta i år och dar. Tillslut åkte vi iaf med bussen till Skavsta och sen in i flygplanet. Där hamnade såklart jag, Cas och Sanni-loo framför en bebis som skrek som en jävla f***a och doftade avföring. Har seriöst aldrig vart med om en sådan irriterande unge...

Annas gäng (alla bilder har försvunnit från passagen)

När vi väntade på bagaget fick vi se bilder på gubbarna vi skulle bo hos. Min såg ut som en jävla mordbrännar-pedofil så jag blev lite nervös i ögat. Men innan vi åkte till familjerna tog vi en sväng till staden tivoli. Där kollade vi in en liten marknad och astuderade hur italienarna gör för att ta sig över de hysteriska gatorna. Typ 3 pers dog i trafikolyckor under tiden vi var där. Vi kom fram till att man bara ska gå rätt ut!

Pose i Tivoli

Sen var det VillaDesde, ett gammalt slott med en park full med Gandalfgamla fontäner. Vi orkade dock inte kollade på fontanellas hela dagen så vi la oss ner bland turisterna och råpressade. Sen körde vi ner fötterna i en fontän så att vi inte skulle lukta polsk torsk när vi kom till värdfamiljerna. (hehe)

VillaDesde

Efter 700 timmar satte vi oss i bussen igen och åkte till skolan i Monterotondo där alla råsnygga italienare väntade. Tjejerna va iofs inte så snygga, men ni fattar! Typ det första vi fick se vad en kopia av FakeJones, såklart med namnet Daniele, och världens lyckligaste Cassandra fick bo med honom. Jag fick bo med en supersnäll supersnutt som inte alls såg ut som på fotot. Han hette oxå Daniele. Efter att ha vart på snabbköpet och köpt nutella åkte vi hem till hans feta trevåningshus i Torlupara som jag gick vilse i. Där bodde jag med mamma Patricia, pappa Mauro och vovven Aron som bara sov hela tiden. Efter middag med asgod pasta gick jag och Daniele ut och åt glass. Vi satt på två vita plaststolar och stirrade på varandra medan en snorunge tappade sin glass på backen. Sen gick vi hem och sov...

12 april
Klockan sju gick jag upp och åt frulle. Två minismå kakor med nutella och youghurt med flingor i en liten mugg. Haha! Sedan hänkade vi på till skolan. Ingen av mina kompisars italienare gick i hans klass, men det va fett skoj ändå. Helt lövel people..särskilt Flavia. Lektionerna var helt vilda..ingen hade böcker, alla satt och skrek och läraren i matte hade värsta megakuken..mohahaha!
Efter 3 lektioner lämnade vi skolan och gick och kollade in nåt litet museum där en guide pratade asrolig engelska. Han avslutade varje mening med ett lite eeh! Efter det kollade vi lite kommunhus eller vad det var. Sen skulle vi äta lunch, men vi hann inte hem till vårt hus så vi gick till en restaurang istället. Där träffade vi massa andra från gruppen och det var ju skojs. När Cas och jag satt där och åt lasagne och pizza fick jag blinken..vilken blinkning. Om nån vill se den så fråga Cas..hon e pretty good! En jättesöt voffsing fanns det där oxå..skulle vilja gosa med den, men den kunde ju haft rabies.

Efter maten åkte vi in till Rom och kollade in Vatikanstaten och Peterskyrkan. Fett kaos när gruppen skulle åka nånstans..folk kom inte av tunnelbanan och massa skit. Sen fick vi stanna var femte meter för att Gandalf (som itialenarna kallade Ullibull) skulle kolla att alla hängde med. Vem är det som inte hänger med lixom! Gandalf var fett mobbad av alla..mohahaha!
Helt lökiga kom vi tillbax och gick på pizzeria med allihop. Måste säga att svensk pizza är mkt godare..Jag beställde en pizza som var skitäcklig med ägghalvor på o massa skit. Jag ska inte gå in närmare på vad den luktade. Men glassen var ju som sagt iaf god!

13 april
Svennarna åkte in till Rom och kollade på Colosseum, Spanska trappan, Forum Romano, Fontana di Trevi och annat sånt. Jag och Sanna kastade mynt i fontänen så vi kmr lätt komma tillbaka! Gandalf pratade så jävla länge att tillome de andra lärarna typ avled. Det var dock en underbar utklädd gladiator utanför Colosseum..han var lövel! Sen var det en annan gladiator som klämde Bolin i fettet..haha!

Turister på Colosseum

På kvällen åkte jag och Niclas (alltid vi) med våra italianos och några tjejer från Danieles klass till en pub och satt där och satt. Tvingade i mig äcklig dricka, men ändå en skojsig kväll. Dock var en särciell flickvän till vänster inte så nice..:lol:

Alicia, Mateo, Niclas, Linda, Federica, Flavia, Daniele

14 april
Utflykt till Ostia. Först kollade vi på nån gammal utgrävd stad där Niclas och jag kom fram till att man måste ha druckit hallonsaft med sin bakdel från impluvium. När vi satt på lektaren av nån gammal teater såg vi världens underbaraste gubbfrisyr. Så jävla ful!!
Sen skulle vi iväg till stranden och bada, men då började det regna och blåsa som bara Arnold kan! Mina skor e typ fortfarande blöta. Vi satt på ett McDonalds och degade tills vi åkte tillbax hem.
På kvällen var det middag ordnad av kommunen. Vi åkte till nån villa där det bodde massa finländare, estländare och andra svenskar. Middagen var inte så god, men det var kul att se Niclas och Daniele dansa sin dans när deras musik kom. Jag höll på att garva röven av mig. Underbaringen Paolo (sannas snubbe som lespade) dansade sååååå snuttigt. Ingen som inte såg kan föreställa sig, helt bäst! Sen blev jag på råbra humör och började megadansa med Fausto och Fabio som var ytterst trevliga och Fausto var en jättesnutt..så söt! Ville inte åka hem på kvällen.

15 april
Eftersom vi inte blivit bruna kände jag mig tvungen att pressa så jag låg på min balkong tills gubben vaknade och vi skulle ut på familjedag i Rom. Bara det att alla andra hade gettat together för att gå tillsammans. Jag mötte alla i stan när de var på väg åt andra hållet och jag gick ensam med min familj. Det kändes som en kotte under stortån. Jag och Daniele gick och satte oss på ett torg och blev filmade av nån weird gubbe från TV så nu är vi stjärnor snart..tror vi. Jag fick en mugg av mamman, som ett minne av Rom. Apfint!
När alla gnatade vidare i Rom åkte vi och mötte brorsan Valerio vid stationen som kom hem från sin flickvän nånstans ifrån. Han var engelskalärare för små barn så honom var det apmysigt att prata med. Det blev den roligaste middagen på hela tiden även fast det grillade spettet bara bestod av brosk och fettiga klumpar. (spykänslor)
På kvällen åkte jag och Niclas, såklart, till pizzerian där vi mötte några andra och satt där och gluttade på människor som åkte skridskor brevid stället. (fett weird) Sen kom pappan och babblade om att vi skulle gå hem igen så då var sista dagen slut.

Balkongen <3

16 april
Gick upp halv 6 för att åka hem..alla i huset var jättetrötta och vi kom ganska sent så jag hann inte riktigt säga hejdå. Det var sorgligt..tycker vi kunde få mer tid på oss att kladda på varandra. Och så står Gandalf och surar om att vi måste kliva på bussen. Bara för att hon aldrig nånsin har haft några vänner. Vi ville verkligen inte åka..jag höll på att råböla när familjen vinkade till mig, söööta! Snipp snapp snopp..vi vill åka tillbax på en skurmopp!

Hejdå huset

[quote]* Anna klunkar på, Anna klunkar på, Anna kan klunka, Anna klunkar på!
* Alessandro lärde sig knåda balle och gjorde underbara illustrationer.
* Daniele sjöng helan går helt underbart.
[/quote]
 

Saknar!!
 
 
 
 
Kommentarer:
 
  • vi åker helt klart dit i sommar <3 bara typ 3 månader kvar då! tjihopp! 

    Skrivet av Skinny den 17 april, 2007 kl. 20:59 #

Kommentarer


Kommentera inlägget här: