lindilus.blogg.se

Sommardagar & mullrande magar

Kategori: Livets lilla gång

Hallå i hörnets friska fläkt!

Igår var en äkta sommardag. Egentligen skulle jag ha städat hela dagen så att det blev mysepys i mitt rum, men annat kom i vägen som det brukar heta på hibreiska. Jag hann iaf tvätta en maskin..är mkt stolt i ögat. XD
Tvätt!

Farbror med familj kom och vi lubbade i vildaste galopp ner till badet och svalkade våra ömmande tånaglar. Kusin och jag simmade till hopptornet och tog oss ett hopp och tillome med käre mor tog sig ett par svajande simtag i de blå vätskorna.

Senare på dagen skutte jag och Ricky åter till badet. Denna gång gjorde vi ett smärre uppehåll på fotbollsplanen och sparkade runt på en handsydd (ikke att förglömma) fotboll. Denna hade antagligen blivit ihoppsydd av magra stackare från Indien och det snörper ju lite i hjärtroten när man tänker på det. Men hjärtroten läkte snabbt och vi skuttade glatt i vattnet efter att ha lökat loss, som två halvätna bävrar.

Dagen avslutades med grillning, dragspel och ett försök till att laga datorn. Det gick ungefär lika bra som det gick att inte va trött imorse när vi åkte och storhandlade tidigt på morgonen. Jag har inhandlat en kalender och en nyckelring. Mkt tjusigt må jag säga.

Kom just hem från en snabb badtur då jag och mor bl.a. fick skåda Krister Fürst (stavning?) smäckra bringa. Men nu kanske det är bäst att ta skydd bakom ett gammalt bildäck för åskan mullrar över oss, som en Lindilus-mage som inte fått tillräckligt mkt föda under småtimmarna. Piff och puss

Dokumentation av städning (bilderna har som vanligt försvunnit från passagen)

Före:



Efter:
 
 
 
 
 
Kommentarer:

 eeh, är det bara jag som inte ser någon skillnad på före-och efter bilderna..? fick ditt kort idag btw, fint motiv i sann geeklordstaajl ;D ska du med ut och skutta imorn kväll? 
Skrivet av cäsilbuuws den 01 augusti, 2008 kl. 18:24 #
 

 Orka att jag precis skicka sms till dig innan jag läste detta och fråga om vi skulle skåda varandra imorn. Och jag ser oxå avsaknaden av skillnad bilderna emellan. Sanningen är att skillnaden inte ens finns. Mihiiiiiii! 
Skrivet av Linda den 01 augusti, 2008 kl. 19:07 #

Kommentarer


Kommentera inlägget här: