lindilus.blogg.se

Magsäcken krigar på

Kategori: Livets lilla gång

Nu är julafton över och åter igen har vi skådat Kalle Ankas nakna underkropp, men i år även lite Anna Anka och hennes hästflin och skinntorra ben. Eftersom jag bantat loss i typ en månad så va min magsäck inte riktig förberedd på den anstormning som skedde med jämna skurar under dagen. Men satan i tomtens allra innersta skäggtussar va gott det va att proppa käften full av julmat och massor av godis. Super special awesome oxå att de i år gick att köpa min favvisnöt paranöt att knäcka. Dom har nämligen inte funnits på flera år.


Efter maten, som var snabbt avklarad som vanligt, va det dags för julklapparna och i år fick Jens äran att dela ut. De mesta av mina julklappar kunde stoppas rätt ner i flyttlådorna, vilket e fett nice för min del då mina klappar brukar ligga i en sketen hög i flera veckor i brist på ork att stoppa dom på nåt bra ställe i mitt rum. Jag fick hur som helst massa fina handdukar, bestick och en stekpanna för att nämna något av det nödvändiga raffset. Sen fick jag oxå annat fint! T.ex. ett par jättefina guldörhängen av min fina pojkkompis och ett egensnickrat halsband av min syster som föreställer 1up-svampen i Super Mario.

Självklart har jag även småfirat lite här hemma hos Ricky-Roo och hans knasiga familj. Mycket tjat om vin och en glad Elton som fick massa hundkex av mig. Turbo däremot dissade totalt den gula trassliga musen jag köpt åt honom, men sånt är väl livet antar jag. Nu ska vi mysa vidare i stugan!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: