lindilus.blogg.se

Helstekt spädgris

Kategori: Livets lilla gång

Alla barn åkte bil till skolan utom Linda, hon åkte skrinda. Oj oj oj, idag har guds bästa barn namnsdag. Brevlådan svämmar över av gratulationer och folk står på kö för att komma in och få en titt på namnsdagsbarnet. Det är fan inte lätt att vara så grovt poppis...särskilt inte när ens mobiljävel väljer att inte ta emot samtal och sms. Igår ploppade det helt plötsligt upp 12 sms från olika dagar förra veckan som mobiljäveln tyckte att den kunde vänta lite med. Stort frågetecken på den känner jag. Det kanske hjälper om man lägger den lilla djävulsapparaturen i toaletten, spolar ett par tretusen gånger och sen stampar liter nätt??



Annars har jag ett annat stort jävla frågetecken som jag läste i en tidning som hänger över elementet inne på toan. Där jag satt i godan ro och utförde mina morgonbestyr i solljuset, som inte finns, så såg jag en Sabis-reklam där det stod följande:

Asadogris/spädgris 2700 kr/st

18-25 kg. Rökt och rimmad. Perfekt till den stora festen. Helstekes med fördel över stor grillbädd. Kanske någonting för midsommarfesten?

Dom menar alltså att man ska köpa en hel jävla gris (!!!!) för 2700 spänn (!!!!!!) som en jävla grottmänniska och bjussa polarna på det? Nä men ok... ringer Skinny och säger att jag fixar midsommarmat till alla som kommer. Det kmr bli the best party ever...Mums!!
 
 
Kommentarer:

ja men köp en o fira namnsdagen me..!! 
Skrivet av syss den 20 juni, 2011 kl. 19:02 #


Kommentarer


Kommentera inlägget här: