lindilus.blogg.se

Välkomna små sniglar!! <3

Kategori: Djur


 

Har nån smakat pepparkaksfil?? Det har nämligen jag.. de första skedarna fattade tungan att jasså jaha, där va en liten pepparkakesmulesmak i gomen. Men efter ett tag smakar det liksom bara något obestämbart blaha. Inte äckligt, men samtidigt inte gott...bara någonting man stoppar i käften för att fylla ut bukfettet. Ja, jag säger då det!!

*
 

Igår inredde vi färdigt i akvariet och till vår stora lycka upptäckte vi 2 små sniglar som smugit sig med bland växterna. Vi döpte dem till Bruno och Ali Omar Ramdan. Jag har ringat in Bruno med röd ring här nere för dem som är oerhört spända av förväntan på att se hur mina sniglar ser ut. Jag vet att det ser lite småkäck ut med massa luftbubblor över hela glaset, men de försvinner efter några dagar. Längtar massor tills jag får köpa och stoppa i firrar som kan hålla sniglarna sällis. #NerdForSure
 
 
 
 
Kommentarer:


asafint ju! testa vanlig fil med hemgjord pepparkakskrydda. bah muffla ihop ingefära nejlika kardemumma och massa cinnamon jao, fettttt gott och juligt ^^, 
Skrivet av cas den 05 januari, 2012 kl. 12:33 #

Kommentarer


Kommentera inlägget här: