lindilus.blogg.se

Jul med Lasse Stefanz

Kategori: Livets lilla gång

Där går Lucia med ljus i sin krona. Med händerna knäppta hon vandrar i mörkret.

Ja... idag är det då den stora lussedagen med kakbak och eldfarligt i håret. Jag sitter ensam vid datorn och önskar att jag fick se ett Lucia-tåg för det är typ det finaste som finns, näst efter Caszns mustasch. Ska dra igång TV:n och se om jag kan hitta nån B-version med Ösmos lusseorkester från 1847 eller dylikt.

Senare idager ska jag och min käre mor inhandla årets julgran. Jag har en känsla av att den kommer heta Gertrud. Och imorn kommer syster hem och klär den lille stackaren med all skit vi kan hitta. Traditioner traditioner! Det blir visst jul i fiiiina Tyresö i år oxå. Och bara så att alla vet har jag en skiva från tidningen Året runt redo på skrivbordet. Det är Julens favoriter med bland annat Lasse Berghagen och Lasse Stefanz... oj oj!
Nu blev det mkt jul på en gång, men så får det lov att vara ibland när det nalkas ägghalvor och chokladkola. Men kom ihåg: Tomtarna med lussekatten kommer alltid mitt i natten.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: