lindilus.blogg.se

Back again

Kategori: Livets lilla gång

Väl hemma igen har jag såklart avsmakat ett flertal glas minimjölk som sig bör då man vart borta en längre tid. Veckan har varit oerhört musig, men också mkt dramaturgisk på många håll och kanter. Bland annat kunde vi skåda den enorma skogsbranden från hotellet och känna lungorna krusa ihop sig under askans påverkan. Flera dagar var solen gömd bakom rök så då fick man göra det bästa av situationen och leka bildoktor (??). Rickard blev såklart sjuk, men behandlade situationen med största mod och badade loss trots smärtor i bröst och andra lungdelar. Som tur var hade vi min gula 10-kronors badmadrass att flyta runt på och jag kan lova att de andra runt poolen blev avis när det såg att mina badbrallor matchade madrassens färg. Besöket i Lindos stad var mkt givande då vi vandrade i ökenvärme upp för kilometers jäävla trappor upp till borgen på berget. Jag vägrade att rida åsna då jag tyckte synd om de söta muldjuren. För övrig blev vi jagade av pizzagubbe, sönderbitna av osynliga löss och slet sönder en frusen handduk. Mkt mysigt och händelserikt helt enkelt.

Men nu till fortsatta uppdateringar på hemmafronten:
* Mitt rum ser still ut som crap
*Är fortfarande arbetslös(ska ta tag i det på momangen)
*Mina visdomständer bör dras ut & resten av gaddarna ser inte alltför raka ut heller = ångest
*Hade tänkt lära mig att tvätta tvättmaskin då jag suger på det
*Tappade just tuggummit ur käften och ner på golvet (jag har en tendens att gapa för mkt då jag slappnar av)
*Träningsläger coming up och fysiken är inte den bästa
....livet alltså...

Rickard mage luktade salami idag btw..gulligt! XD

Kommentarer


Kommentera inlägget här: