lindilus.blogg.se

Morötter, en ny trend?

Kategori: Livets lilla gång

Nu kopplas det in syntar till höger och till vänster och själv sitter jag och är databeroende någonstans i Breviks mörka skogar.

Gårdagen svävar som en mystisk osynlighetsmantel över en nyklippt sommargräsmatta. Sverigematchen gick ju inte som man velat, men i en lägenhet i Farsta var det glada miner ändå. Egenhändigt ihopklaffsade ölspel, viftande med sverigeflaggan och ett besök på Farstas hetaste lokalpub New Castle In gjorde kvällen riktigt mysig i brallan. Den där puben borde fan beträdas fler gånger..dimmig engelsk feeling och riktigt fueleto-style. Ett måste för alla trendriktiga hårfrisörer.

Idag vaknade jag upp klockan 11.. i min extrasäng. i min riktiga säng låg Ricky-roo och sträckte ut sig totalitärt medan hans snarkningar gungade i både väggar och golvplankor. Trots detta lyckades jag knipa ihop ögondörrana ett tag till och studsade upp klockan 12 för att steka valkarna i solen en stund.

Sen kände jag hur energin bubblade upp i luftstrupen på mig och jag rusade ut ur huset och rensade rabatter ed mor och far. Det var sjukt mysepysigt faktiskt. Hällde lite bark runt roserna, hittade pissmyror som vi gasade ihjäl, klättrade runt i äppelträden och klippte grenar. Helt sjukt trädgårdskreativt var det idag.. lyckades tillome plantera 5 blommor utanför päronens sovisfönster. Milda makaroner säger jag bara.

Hipp som happ viskade en liten fågel i mitt öra (ja det var en fett liten fågel) att syster Tin hade enormt tråkigt och ville skutta in till storstaden och kolla bio. Då var jag såklart inte sämre än att dra upp min käre man ur sängen och börna iväg på hörntänderna. Inföskaffade enorma mängder guhuudis (älska uttalet på den) och en MoonWooker som snabbt trycktes ner i tarmkanalen.

Träffade även Flyffy & Chocolate bear med familj och då kan ju typ inte dagen bli bättre... MEN JODÅ! När vi entrat bion, och bestämt oss för att kolla på What happens in Vegas, fångade ögonloben upp en random kille som i högsta hugg hade en påse morötter och en cola-flarra. DET VAR HANS BIOGODIS!!!!! Är inte det vackert.. riktigt ultimata tankegångar hos den snubben. Riktigt lika ultimat var inte filmen, men jag är lika glad innanför pannbenet iaf.

Morötter ska ju vara bra för mörkerseende så kanske att snubben ville se lite bättre i biomörkret. Smart grabb!

Imorn blir det goseligos med Tjäsilmus om jag inte tar alldeles fel på datum.. är ju så överbokad i min kalender ni vet. Men asså... säger han lama eller mama???

Kommentarer


Kommentera inlägget här: