lindilus.blogg.se

Mer diken i innerstaden!!!

Kategori: Livets lilla gång

Idag har det vart Lindas & Auroras fredagsmys på PB Mariatorget. Det innebär slemmiga vurrar, sura tryllestavar, inslagning av chokladaskar och mobbning av Stefan den vindögde. Det är oxå glädje i skåpet då alla mynt har flugit till banken för ett liv bland sina egna. Skönt i ögonvitorna!

-

Efter jobbet träffade jag fulaste Skinky, som klippt frillan i en något kortare nyans än senast jag såg henne. Vi masade oss sakta mot byns enda biograf (eller?) och köpte lite olikheter att fylla munhålan med. Skinky kom fram till att jag är ytterst blond när jag handlar....blond och osmart. Men under ytan vet hon att det bubblar av mystiska idéer och oerhörda sällsynta kunskaper ända inifrån Borneos djungler. Vi satte oss tillrätta i stolarna och började glutta in The proposal, med ögon och öron på största beredskap. Fina små moments här och var och på hela taget en trevlans film, under vilken man kan låtsas titta men egentligen sniffa på Skinnys korta skäggväxt på högerörat. Doftar kanel och ingerfära. På väg hem, efter en pengaavlämning till min alkis-syster , träffade jag de gamla pinglorna Stina, Frida och Jessica. Gamla goa fnissiga såpbubblor med intressanta små liv.

- Cas vart e du?

Nu sitter jag framför min Evinrude med ett klistermärke i pannan och en gurglig mage. Skulle säkert behöva lägga av värsta brakskiten, men sånt går ju bara inte för sig när man e flicka och lite fin i kanten....som jag.....(?) För övrigt så har jag kommit tänka på att de som bott i stan hela sitt liv har gått miste om diken. Det lär ju inte finnas ett enda i hela stan. Diken med fina blommor och grodor i går ju lixom inte att jämföra med en trottoarkant. Mer diken i innerstaden!!!!
 
 
Kommentarer:

äsch då.. bara lite alkis e jag...! 
Skrivet av Catrin den 22 augusti, 2009 kl. 11:53 #

Kommentarer


Kommentera inlägget här: