lindilus.blogg.se

Snöhelvete!!!!!

Kategori: Livets lilla gång

Och så var fredagen här med snöstorm och annat tillbehör.

Dagens startade i morgondimmans tidiga dis. Rickard och jag begav oss ut på tur och besökte först Tyresös vackra centrum och strosade en stund. Sen styrde vi gummidäcken mot Länna och införskaffade mobilen (som Ricky-Roo nu visar upp med nöjd fejja) en ryggborste och en läskburk. VILKA INKÖP!!!! Sen rullade vi vidare till Haninge centrum och införskaffade en del förnödenheter och imponerades av av Caszns subbanteknik med mackskärandet. Vilken kvinna! Näst sista stoppet på vår resa fick bli en titt in i hyddan för en,två eller 15 bitar att äta. Och för att avsluta en fin file´ kikade vi in på djuraffären och kollade på söta möss och pippijåglar.

Sen bar det såklart av till träning där volterna flög vilt genom Torvalla och våra baskets var nära att slå i taket. I verkliga livet kanske det va lite mindre livat än så, men man får ju se det från den ljusa sidan. Dock blev ljuset lite svagare när jag skulle bege mig hemåt. I det rådande snökaoset gick trafiken helt åt helvete nånstans söder om klenavägen och vi fick bege oss till fots ett bra tag innan det kom en buss att börna vidare på. Dessutom fick denna ta ett ex antal omvägar och samtidigt som busschaffisen kämpade loss satt en kärring några rader framför mig och skrek ut små instruktioner, frågor och klagomål. Tillslut ruttnade jag totalt och sa åt henne att: Ta och skaffa dig en egen jävla bil att åka med om det inte passar! *Arg i ögat* Hon fick sig även en utskällning av chaffisen över hela bussen vilket va otroligt tillfredställande i byxan. Väl framme i centrum missade jag precis min andra buss och fick vänta på nästa som såklart kom försent. Och som grädde på helvetesmoset fick jag göra ett härligt bussbyte i Petterboda. Nästan 2 timmar att komma hem är ju helt klart en mindre lyckad avslutning på aftonen.Ska försöka piffa upp den med lite BigBrother!

Tack för att jag fick avreagera min ilska över livets små krumsprång!
 
 
 
Kommentarer:

hahaha sa du så till kärringen på riktigt?? hahah!! 
Skrivet av Catrin den 27 mars, 2009 kl. 23:45 #
 

OM jag gjorde!!!! Blev så satans irriterad på kärringjäveln! Sa tack till chaffisen oxå för att vi fick åka med till tyresö. 
Skrivet av Linda den 28 mars, 2009 kl. 17:17 #

Kommentarer


Kommentera inlägget här: