lindilus.blogg.se

Trött som en kolaböna

Kategori: Resa

Hemma igen efter världens längsta resa hem. Natten/morgonen börjar med att Ricky är aspackad efter en tur nere i baren. Jag får tvångs-klä-på honom kläderna och packa alla hans saker. Ett under att grabben kom på planet med den spritdoften omkring sig. Men med en hel del kräckel och en stor croissant till frulle ordnade det hela upp sig och vi överlevde resan utan någon tsunami eller flygkrasch. Rickard fick såklart en maginfektion under semestern och fick tillkalla doktor Wattana som klämde och pillade lite för att sedan skriva ut 3 påsar mystiska piller...som verkar funka. För övrigt kan jag nämna att en del av höjdpunkterna va att snorkla vid korallrevet och se CLOWNFISKAR!!!!!, att bada i "monsunregnet", ballekorven, nattmarknaden som vi knappt överlevde pga all svettning och såklart va det super special awesome att vi lyckades träffa Skinny, Cas och Froid över några nudlar. Wiiiii, fast nu saknar jag er nästan mer....skumt! Men dagen har satt sina spår (precis som frukostbuffén i mina valkar) så nu ska jag ta och sussa en snabbis. För imorn är det back to reality = jobba!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: