lindilus.blogg.se

Linda 3 - Geting 0

Kategori: Livets lilla gång

Knasigt när syrrans fejja kikar fram på passagens förstasida... det e livet på en pinne det.



Men jag har lite skrajsna ryck i ögat nu såhär en måndagseftermiddag. Mitt i min "städa-betala räkningar-tvätta- och baka piroger dag" så invaderas köket av 3 getingar som helt klart gate crashade min rofyllda samvaro för att knapra i sig min köttfärs. Men nej du farbror Eskil skrek jag och rusade fram och stängde fönstret, rullade ihop veckans Mitt i Haninge, drog på mig min riddarrustning av rosa plast (?) och SMASCH SMACK SVOSCH!!!! Behöver jag säga att det blev 3-0 till mig?? Det som gör mig lite illa till mod i ena ögat är att när jag kollade ut genom fönstret såg jag kanske 4-5 små jävlar till som bara väntade på att få komma in och smaka på min tidningsbackhand. Vad vill dom mig...har jag månne ett getingbo alldeles utanför??? Gud hjälpe oss alla!!!


Nu tror ju alla säkert att jag e värsta barbariska djurmördaren som äter småbebisar och plågar ormar i Borneos djungler. Men då ska jag berätta att igår hittade jag en död fågel utan huvud utanför min port som nån dum kissemiss tuggat på. Jag blev så ledsen att jag va tvungen att hojta till: -Nääääe den lilla lilla fågeln!! Sen la jag den på 2 stora blad och gav den 2 rosa blommor. SÅ fick den en liten begravning iaf och den såg faktiskt rätt nöjd ut när jag gick förbi idag. Mitt utanför vår dörr så att den får massor av uppmärksamhet och kärlek. Men snor man min köttfärs...då ska man faaan dö!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: