lindilus.blogg.se

Den långa vandringen

Kategori: Livets lilla gång

Ibland får jag ju för mig en del "hej kom och håkan-saker" och idag fick jag för mig att jag skulle gå fram och tillbaka till Maxi för att handla bröd och en banan att äta till lunch. Så istället för att gå till Vivo 3 minuter från dörren så börjar jag vandra i stekande solsken och med Sultans of Swing i öronen. När jag kom in på Maxi måste jag ju sett ut som Bengan och hans 16 svettkörtlar, men det var bara att plocka på sig brödet, skyffla in bananen i käften och sen börja vandra hem igen. På tillbakavägen slapp jag dock den tolal överhettning eftersom det började regna efter ett tag. Det var faktiskt ganska mysigt att gå där i regnet och känna att fötterna levde. Totalt knatade jag runt i 83 minuter innan jag damp ner i soffan igen. Men nu..nu ska det knådas köttbullar!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: