lindilus.blogg.se

Ägg vare här!!!!!!!!!!

Kategori: Djur

Idag är jag eld och lågor både i byxan och utanför. För igårkväll upptäckte jag att 2 av mina fjärilscyklider blivit kära och skaffat sig massa små söta ägg. De ligger på ett blad och skyddas av mammafisk och pappafisk, som jagar iväg allt och alla som kommer i närheten (tillome mig). Det är så ultragulligt och så vackert att jag vill dyka ner i akvariet på stört och pilla på äggen. Dock har jag läst att det ska va ganska svårt att få fjärilscyklidyngel, men jag är lycklig över mina små ägg så länge det varar. Tjihooooo!!!!



Det är alltså Jean Marc Benoir och Viola som är mamma och pappa. Under kärleksparet på bilden simmar Fröken Blå (hon som födde levande bebisar) och Ravioli (pappa till de förra bebisarna).
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: