lindilus.blogg.se

Varuavskiljare

Kategori: Livets lilla gång

När jag va nere på affären och handlade för några dagar sen va det en liten pojke som pekade på de där pinnarna man lägger på rullbandet när man lagt upp sina varor så att man visar vart mina varor slutar och nästa kunds varor börjar. Han pekade iaf på en sån och frågade sin pappa vad de kallades. Hans pappa sa typ stafettpinne eller nåt. Haha, men sen dess har jag haft de där jävla pinnarna i huvudet...vad heter de på riktigt lixom?? Så idag har jag efterforskat lite och jag tror att man på "affärsspråk" kallar det för en varuavskiljare. Flådigt, men lite tråkigt. Jag gillar nog ordet slutpinne bättre. 
 
 
Kommentarer:


Kan det vara...plock i pinn?
Skrivet av Magister Stork den 14 november, 2012 kl. 17:25 #
 

Ja där satte du huvudet på skruvmejseln Mr. Magister. Tror jag ska gå ner och spela ett parti med affärsbiträdet nu på stört. ;D
Skrivet av Linda den 15 november, 2012 kl. 08:39 #

Kommentarer


Kommentera inlägget här: