lindilus.blogg.se

Woop Woop!

Kategori: Partaj

Igår var en bra dag i livets lilla gång. Steg upp 04.20, som jag gjort hela veckan för att kasta en hjälpande hand åt de små nissarna på PB Ropsten. Raka spåret därifrån åkte jag till Fridhemsplan för att skriva på anställningspapprerna så nu är jag officiellt en kontorsråtta från och med den 24e. Älskar att jag ska jobba nästan precis vid Nivå22,  min ungdoms kalaspalats nummer ett. 
 
När det kalaset var klart tog jag en sväng förbi systemet som ligger ca ett andetag från nya jobbet. Han i kassan och jag babblade om min nya anställning och konstaterade att vi nog lär synas fler gånger...trevlig prick den där. 
 
Efter dagens hundpromenix och världens mest välbehövliga nap gled jag över till Nattis boning och kände gläsjedryckernas armar krama både runt ögon och överkäke.  (Haha orkar inte) Sen var vi så till den grad planerade att vi faktiskt åkte in till stan. På något vänster hamnade vi på Ohlssons Skor, ja det heter så. Varmt, klibbigt och kladdigt! 
 
Det bästa på hela kvällen var nog ändå psykiatrivårdaren Mange som vi träffade i T-banan när han va på g hem från jobbet. Han stod och fnissade åt vårt samtal om att måsen på SLs reklamaffisch ser ut att heta Tony. Så han blev såklart medbjuden att delta i diskussionen och vi åkte tillsammans i perfekt symbios och nyfunnen vänskap i några stationer innan vi skildes åt. Mange Mange Mange...det finns hopp om mänskligheten känner jag. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: